Prinsen ha nu anlänt till världen <3


Lördagen den 22:a kl. 22.29 kom världens underbaraste Eddie till världen med sina 3598 gram och 51 cm lång.
Han är helt underbar <3

Kom med akut kejsarsnitt, ska skriva förlossnings berättelse när orken finns.

Vi kom hem från BB igår, min mjölk ville inte komma fast att Eddie sög och sög så vi trodde ju att han fick i sig det han behövde men tyvärr så va det inte så.
Dom fråga om vi ville åka hem i tisdags men jag va så tveksam och grina hela tiden så vi besluta att stanna en dag till och det va ju tur eftersom mjölken inte hade kommit.
Så på tisdag vägde dom honom och han hade gått ner mer än 10 % av sin födelse vikt så dom ringde läkaren som besluta att vi ska ge honom ersättning.
Stackarn va ju hungrig så inte undra på att han inte sov om nätterna, så det va himla skönt att dom kolla upp vikten och gjorde något åt det för vad hade hänt om vi åkt hem?
Jo vi hade haft en skrikande Eddie som va hungrig och jag hade mått ännu sämre.

Så på tisdag gav vi honom ersättning var 3:e timme plus att jag amma innan för att stimulera så att mjölken ska komma igång, så även under natten fick vi göra så och väcka honom.
Onsdag va det samma sak, mat var 3:e timme och likaså under natten.
Så kom onsdagen och vi skulle åka hem, jag mådde dåligt och grina mycket.
Tisdagen va också otroligt jobbig, 3:e dagen efter förlossningen och barnmorskorna sa att det är då alla hormoner kommer igång och man gråter mycket och det märktes.
Jag grät och grät mest hela tisdagen, va osäker på att åka hem och tvivlade på mig själv.
Hur skulle jag kunna ta hand om våran son, men barnmorskorna va super gulliga och stöttade mig och va himla bra.
Även Peter, utan honom hade jag inte klarat mig.

Men nu är vi hemma och allt känns himla bra, det va otroligt skönt att komma hem.
Man mår bättre, är piggare och ja allt känns himla bra.
Vi ger Eddie ersättning var 3:e timme och jag amma innan, han sover mycket och det är svårt att väcka honom.
Egentligen tycker jag det är sjukt att behöva väcka honom på natten för att han ska äta, jag mena han vakna ju om han är hungrig men i morgon ska vi på BVC och väga honom så hoppas han gått upp bra så kanske dom säger att det räcker med att ge honom var 3:e timme på dagen och låta honom sova på natten om han sover.
Min mjölk ha börjat komma igång lite smått, så hoppas den kommer igång bra nu så slipper man ersättningen.
Visst det är bra för då blir Peter också delaktig och kan mata Eddie men samtidigt vore det skönt att bara kunna amma för då ha man alltid maten med sig plus att det är lätt att slänga fram tissen på natten om han vakna och är hungrig.

Ja vad ska man säga om mammarollen då?
Det känns super bra, kan inte med ord beskriva hur lyckliga vi är.
Vi älskar våran Eddie över allt annat och skyddar honom för allt, vårat nya liv ha börjat och vi njuter precis hela tiden.

Jag ha fortfarande ont i snittet och får ju inte lyfta för mycket och göra så mycket, så det är tur att Peter är hemma och gör det mesta.
Han säger hela tiden åt mig att ta det lugnt och vila, men det är inte så lätt det heller.
Jag vill ju ändå inte att han ska göra allt, men det jobbiga får han göra och sedan får vi lixom hjälpas åt.

Mamma och Pappa älskar sin prins och nu ha vi blivit en riktig familj, Älskar min familj över allt annat och kommer alltid göra det.
Ni är det bästa jag har, ÄLSKAR ER <3

                        
Endast en minut gammal =)   
En minut gammal

  Världens sötaste <3    
                                         Visst är han söt? =)


<3

 Mina älsklingar, älskar er över allt annat.
Tack för att ni finns.


Kommentarer
Postat av: Pia & Nathalie

GRATTIS till er söta son! Han är superfin! Hoppas att du får igång amningen snart! ser fram emot din förlossningsberättelse =) Orkade aldrig skriva nån jag, men kul att läsa andras! =) Lycka till med allt nu! Kram

2008-11-27 @ 22:48:59
Postat av: Stephanie

Han är så underbart söt också!=)

Lyssna på peter o ta det lugnt =)

2008-11-28 @ 08:07:26
URL: http://thisney.blogg.se/
Postat av: Anonym

GUD VA SÖT!!!

2008-11-28 @ 08:39:30
Postat av: Millia - Väntan på vår bebis

grattis :)

2008-11-28 @ 10:29:19
URL: http://millias.blogg.se/
Postat av: tess

ÅÅH! så himla fin!!! :D

Grattis, grattis, grattis!!! :D

2008-11-28 @ 10:30:43
URL: http://tessibus.blogg.se/
Postat av: Tulay

Grattis va söt han är.



Jag började oxå gråta 3e dagen. Men som du sa, det är tydligen vanligt.

2008-11-28 @ 21:04:48
URL: http://tullisen.blogg.se/
Postat av: Fru Evelina

åh jag blir alldeles tårögd av att läsa... så underbart!

2008-11-29 @ 18:33:49
URL: http://evelinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0