Skoj Skoj =)

Jag gör en lista om min graviditet med Eddie och sedan med denna, så dom sakerna jag skriver först va med Eddie och sist med denna i magen =)


När fick du reda på att du var gravid?
I Mars 2008.    Oktober 2009.
Var bebisen planerad? Japp båda 2 =)
Mådde du illa mycket? Ja med båda 2 dom första veckorna..
Hur blev ditt hår? Ingen skillnad..
Hade du mycket halsbränna? Ja massor :(
Grät du för ingenting? Absolut gjorde jag det och gör ;)
Var du känslig? Jopp
Vad gillade du för mat? Inge speciellt, åt samma mat som jag gjorde då jag inte va gravid
När kände du bebisens första sparkar? I vecka 20 med Eddie om jag minns rätt, 16 med den i magen =)
Var du ofta orolig? Ja innan ultra va jag jätte orolig med Eddie sedan släppte det, va bara någon enstaka gång jag va orolig. Med denna i magen ha jag varit mer orolig just för att det sparkat så lite, men nu är det full gång =)
När började du läcka bröstmjölk? Aldrig med Eddie och nu ha det börjat redan..
Samlade du på dig gravidtidningar & böcker? Nja tog dom som jag fick och nu ha jag kvar dom sedan förra graviditeten
Sparkade bebisen mycket? Ja massor
Fick du bristningar? Ja men vad gör de när man får så underbara barn, dom blekna med tiden <3
Hur kommer det sig att du behöll bebisen? Dum fråga, planerad och varför då ta bort dom?
Blödde du någongång? Nej inte med Eddie, nu ha jag blött en gång men ingen fara.
Levde du på som vanligt? Ja det tycker jag
Hur gammal var du när du blev gravid? 23 med Eddie och 24 denna gång =)
Hur tog dina föräldrar det? Dom blev glada
Hur tog din partner det? Kanon glad =)
Vart bodde du/ni? Granloholm, ha bott kvar här hela tiden
Hur ofta gick du till mvc? Så ofta som man ska
Hur många ultraljud gjorde du? Ett med Eddie och ett sent bara någon dag innan han kom, nu ha jag gjort 2 stycken =)
Hur ville du att din förlossning skulle se ut? Hade inte tänkt så mycket på det med Eddie och nu vill jag helst föda vaginalt om det går HOPPAS =)
Hur började din förlossning? Igångsättning som inte hjälpte sedan starta det av sig själv men blev till slut snitt då Eddie inte mådde bra
Hur många timmar tog din förlossning? Ja vet inte riktigt hur jag ska skriva, det blev ju snitt. Så från att vattnet gick tills han va ute så tog det ca, 10 timmar.
Födde du vaginalt eller med kejsarsnitt? Kejsatsnitt och nu hoppas vi som sagt på vaginalt =)
Hur mycket var du öppen när du kom in? 1 cm.
Vilken smärtlindring tog du? Ryggmärgsbedövning och lustgas
Hur lång tid tog det att krysta ut bebisen? ............
Blev det komplikationer? Nej eller det blev ju snitt men det gick kanon bra =)
Fick du sy? Ja i magen såklart..
Vad tyckte du var jobbigast? Ingenting innan det blev snitt, det va hemskt eftersom det gick så fort. 30 minuter från att dom sa att det skulle bli snitt sedan va Eddie ute
Var du rädd för något? Att bebisen inte skulle må bra.
Skrek du? Nej ingnting
Hur många var inne i förlossningsrummet? Jag, Peter och sedan massa folk vet inte hur många
Hade du någon nära med dig? Peter <3
Hur var vikt och längd? 3598 gram och 51 cm
Ögonfärg: Blå.
Hårfärg: Brunt
Ammade du? Ja 1 månad
Ammar du nu? Nej
Hur gammal är bebisen nu? Eddie är 1 år och 4 månader
Vad tyckte du om förlossningen? Hemsk från början men nu känns det bra, Eddie mår bra och det är huvudsaken sedan att det blev snitt va inge skoj men sånt händer
Vill du ha en till? Absolut är ju gravid =)
Planerar ni ett till? Nej inte efter denna, det får räcka TROR jag =)
När kommer andra barnet? Juni
Hur är ert förhållande nu? Kanon bra, visst alla ha motgångar men vi är sällan ovänner.
Vilken vecka födde du i? 40+5


Kommentarer
Postat av: (¯`¬•» ★ J O N N A ★

Wiie, kul att läsa :D



Svar; ja verkligen.. har inte förstått det själv förräns vi var på ultra :)

näe, har inge namn än :/ ja tycker det är skitsvårt med pojknamn :/ men nått ska vi väl kommma på :)

2010-04-02 @ 11:17:49
URL: http://thisney.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0