6 dagar över tiden..


Är grymt less...
6 dagar över tiden,
vill du inte träffa oss?
Kom nuuu, vi längtar efter dig.

I tisdags fick jag extrema värkar, kl. 18 börja dom
och kl. 21 ringde jag in på förlossningen.
Dom sa att jag skulle komma direkt, så bara att ringa
mamma som kom och Kajsa som gjorde sig klar
eftersom hon också ska vara med som extra stöd =)
Värken som kom kl, 21 satt i ända till kl. 21.45 när
taxin kom och sedan fortsatte det med någon minuts
mellanrum bara.
Kom in på förlossningen och dom gjorde CTG kurva och
kolla om jag va öppen, vilket jag inte var.
VA tänkte jag då? Jag som hade sååå ont.

CTG kurvan såg inge bra ut, så dom gjorde om den
igen och läkaren kom också.
Kurvan blev bättre men fick var kvar över
natten då läkaren ville att vi skulle hålla koll
och kolla kurvan igen dagen efter.
Så Kajsa gick hem och Jag å Peter sov kvar
på vårdhotellet, fick tabletter att sova på och när
jag väl somna sov jag som en stock.

Dagen efter gjorde vi CTG kurvan igen och likadant
som dagen innan, den såg inte bra ut.
När bäbis sover är den inge bra men när den vakna
så blir den bättre och det är bra =)
Sedan gjorde vi ultra och där va allt kanon bra.
Läkaren kom igen och sa att vi fick åka hem, men
va tvungen att komma in igen om jag fick ont
eller om jag blödde mera.
För jag började öven att blöda,
slem proppen som lossnat =)

Så på onsdag åkte vi hem och mammamormor
tog med sig Eddie hem så vi fick sova och
vila ifall det skulle komma igång.
Torsdag jobbade Peter och jag började blöda ännu
mera, så ringde in och fick åka in direkt.
Ingen fara med blödningen och läkaren gjorde en
gyn undersökning och livmodertappen är iallafall mogen
nu så det kan inte vara långt kvar.

Nu är vi less och de är bara att vänta,
väntan är jobbig och jag har värkar titt
som tätt men inget mera.
Det gör inte ont och jag bara längtar tills det gör ont,
jag är less nu.
Visst jag älskar att vara gravid, men nu vill jag ha
bäbis här hos oss istället för i magen.

Eddie har feber, lill gubben våran.
Men han ha varit rätt pigg ikväll iallafall,
fick alvedon jalv 5 idag så kunde inte ge honom
en till innan han la sig.
Så han lär vakna i natt så då får han sova med oss =)

Nej nu kallar sängen, sov gott.
Kram Kram

Världens sötaste <3

Eddie nyfödd <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0