Moxarella..


Vilken sjukvård är det egentligen i detta land????

4 veckor ha Elvis haft hostan nu,
hosta så han kräks och tappa andan.
Varit in 4 gånger, fick åka in igår igen.
Han sov inget från 8 på morgonen till 6
på kvällen då vi åkte in.
Dom tog massa prover och läkaren
misstänkte öroninflammation.
Så idag fick vi åka in på öron för att kolla,
ingen öroninflammation utan en irritation och
väldigt röd så fick örondroppar.
Sedan ha han en bakterie i näsan (moxarella)
det är därför han hosta och spyr och detta sitter i
upp till 8 veckor :(
I vissa fall behandla dom och vissa inte,
i Elvis fall blev det ingen pencillin.
Så bara att vänta tills de är över,
suck vad less jag är.

Varför ha dom inte tagit dessa prover innan?
Ska man behöva åka in och ut hela tiden,
nej nu ha jag tappat förtroendet för sjukvården.
Sedan kärringen som jag ringde på sjukvårdrådgivningen
förra veckan är den otrevligaste
människan jag någonsin mött vilken jävla kärring.

Annars är livet på topp, kär och galen <3
Eddie ska på dagis i morgon då ska jag
passa på att rensa Elvis kläder.
Han växer sååå fort så måste ta bort
alla kläder i storlek 50/56..

Jag är så glad som ha underbara vänner
omkring mig, Sandra grannen ställde upp
igår och hade Eddie medans vi åkte in
med Elvis.
Idag hade Kajsa Eddie medans jag va in,
Peter va tvungen att gå på skolan.
Få vänner men ÄKTA vänner och
det är huvudsaken.
Man säger sällan att man älskar sina
vänner, men ni som är mina vänner ni
ska veta att jag tacksam och otroligt
glad att ni är mina vänner och jag älskar
verkligen er ni är guld värda.

=)

Stor pojken som varit utan blöja nu ikväll
utan att kissa på golvet =)
Älskar mina prinsar över allt annat,
Tack för att jag får äran att vara eran mamma <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0