Regnbågsinflammation!!!


Sist jag skrev så hade jag "ögoninflammation" i högra ögat, fick ögondroppar
utskriven trots att ingen kollat på ögat.
Tog ögondropparna på fredag och jag blev bara värre och värre,
i måndags vid 12 tiden hade jag så ont så jag visste inte
vart jag skulle ta vägen och såg ingenting alls med ögat.
Ringde vårdcentralen och fick komma dit,
fick sitta länge och sedan vänta på att läkaren skulle prata
med andra läkare för dom visste inte alls vad de va.
Dom kunde inte komma fram till vad de va så fick en remiss
till ögonkliniken istället, så på tisdagen fick jag komma till
ögon, prover togs och läkaren kom fram till regnbågsinflammation.
Fick 2 olika ögondroppar och redan igår (onsdag) kände jag mig bättre.

Idag va jag på återbesök och de såg mycket bättre ut men tyvärr så kommer
jag få dras med detta i upp till 6 veckor till, ser med ögat nu iaf och
har inte ont så de är positivt.
Vart sjukskriven 1 vecka i tisdags så på onsdag till
veckan så börjar jag jobba igen =)
Längtar till jobbet nu, även om de är skönt att vara hemma och "vila"
ögat, barnen är också hemma för Eddie har feber.

Regnbågsinflammation önskar jag inte ens min värsta fiende (eller kanske hehe),
nej men skämtosido detta är de värsta jag varit med om.
Föda barn är lindrigt och då menar jag allvar, de sa jag till läkaren också
och dom förstod mig för jag hade gått så långt med detta och dom hade
inte sett nått värre.
Jag ha måsta haft solglasögon på mig för att kunna se, att vara i ljus eller ute
ha varit nästintill omöjligt för då ha jag fått så sjukt ont.
Men nu slipper jag ha ont och det går åt det bättre hållet så de känns skönt,
nu hoppas jag för guds skull att jag aldrig mera behöver ha detta.

Snart är det helg och det ska bli skönt att vara hela familjen samlad <3

Funderar återigen på att låta Elvis börja sova inne hos Eddie, vi
ha testat 1 natt och det funkade kanon så kanske ska fortsätta
så Jag och Peter får lite privatliv ;)

Kraaaaaaaam


Kommentarer
Postat av: Lisa

Oj det låter inget vidare alls! Ögoninflammation är nog så otäckt att ha.



Tänk på att vara rädd om ögonen nu!! Och ansträng inte utan gör som doktorn sagt åt dig!! Du har bara ett par ögon!!



Skönt att du känner att det ialla fall går åt rätt håll.



Sköt om ögonen nu och ha det bra!!



Kram Lisa!

2011-10-08 @ 17:34:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0