Dag 15 – Någonting jag ångrar.


Jag ångrar ingenting, det som är gjort är gjort och
går inte att ändra på.

Det enda jag kan ångra lite lite grann är att jag inte
valde planerat snitt med Elvis, fick ju den chansen
att välja men jag ville pröva och föda vanligt eftersom
det blev akut snitt med Eddie.
Men efter 38 timmar värkar, inte sovit på 2 dygn så
fråga dom mig med Elvis om jag ville ha snitt.
Jag skrek rätt ut och grina som ett tok, jag ville ju så gärna föda vaginalt
men jag kände själv att jag inte orka mera hade ju bara öppnat mig 3 cm
och dom kunde öka droppet men jag orka inte.
Dessutom så hade jag fått 7 stycken EDA och det hjälpte inte
så jag valde ändå mot min vilja att ta snitt IGEN.
Denna gång valde jag detta själv och det känns idag mycket bra, klokt val.

Men såhär efteråt så kan jag ångra att jag inte valde planerat
så hade jag sluppit smärtan (den va värre än med eddie värkarna alltså)
för den smärtan och värkarna va tusen gånger värre än med Eddie.
Men men så är det och jag är ändå glad, har 2 friska barn och nästa gång
blir det planerat snitt för man får inte föda vaginalt om man haft 2 snitt.
Så nästa gång vet vi exakt datum och allt och det kommer nog
kännas bra men nervis dagen innan.
Oj nu låter det som jag är gravid men icke icke de är jag inte,
ett till barn ska vi ha det ha vi sagt men inte än på nått år.

=)

Några dagar innan Elvis kom till världen <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0