Ingen bäbis än...


Tack Kajsa att vi ville skriva här i bloggen, tyvärr är ju inte Eddie här än.

Ja som sagt dom satt igång mig i måndags kl. 16.30, fick gel som skulle mjukna upp livmoderna och göra så jag öppna mig.. Inget hände alls så Peter han åkte hem och sova hemma under natten så fick jag ringa om det va något.
Inget hände så igår morse kom han strax innan kl. 8 på morgonen.
Läkaren kom vid 9.20 och undersökte mig, inget hade hänt av gel jag fick så vid 10.30 gav dom mig en till och det va bara att vänta och vänta.

Dagen gick och vid 17 tiden ungefär så fick jag värkar, dom kom tätare och tätare och jag blödde så vi trodde det skulle bli under natten eller idag.
Så Peter fick självklart sova kvar ifall det skulle bli något, sista kurvan va klar vid 23.45 tiden och då fick vi äntligen krypa ner och sova.
2 täta värkar dom och sedan somna jag och sov hela natten, skönt ifall det skulle bli något idag.
Men hade ju hoppats på bäbis idag, men det ser inte så ut än så länge.

Läkaren kom idag vad 12 tiden och undersökte mig och gel jag fick igår hade inte gjort någon verkan alls, är inte öppen och livmodern är inte mjuk så det finns inget dom kan göra utan bara att vänta på att det ska starta av sig själv nu.
Segt att vänta och vänta, men vad ska man göra.
Så ikväll ska vi tillbaka på sjukhuset och stanna, om jag inte får värkar ikväll så kommer nog Peter åka hem och sova för det finns ju lixom ingen anledning att han ska stanna då det kosta ju ändå pengar för honom att sova kvar och får bara frukost och kvällsfika så då kan jag lika bra ringa honom i natt om det skulle bli något.

Så nu är det bara vänta tills i morgon och se vad läkaren säger, kanske ha öppnat mig i morgon och då kan dom gå vidare och göra så jag öppna mig och förhoppningsvis händer det något då.
Men som det se ut nu så kommer det ta tid, känner inga värkar nu och då tar det nog som sagt tid.

Men nu vet ni alla hur det ligger till, svara jag inte på sms är det för att jag orka inte.
Alla skicka hela tiden och ringer, så jag orka inte svara hela tiden.
Hör av mig då det är klart och Eddie är här med oss.

Kram så länge //Tessan

Kommentarer
Postat av: T H I S N E Y

Meen.. Åh, ja hoppas att han kommer snart ;) Redan envis, hihi!



Kram

2008-11-19 @ 14:24:46
URL: http://thisney.blogg.se/
Postat av: Pia

Oj vad jobbigt det låter.. Konstigt att det ska ta sån tid och att inget händer när dom försöker sätta igång det! Håller tummarna att det går bra och att han kommer snart! Kram

2008-11-19 @ 14:26:58
Postat av: tess

Kom igen nu Eddie! :)

2008-11-19 @ 17:26:31
URL: http://tessibus.blogg.se/
Postat av: Fru Evelina

hoppas hoppas han kommer snart!!

2008-11-19 @ 19:49:23
URL: http://evelinas.blogg.se/
Postat av: Elin

Ååå, snart får ni träffa honom! Spännande! Fin blogg du har!

2008-11-19 @ 20:11:43
URL: http://heltsubjektiv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0