Mitt í natten


Jag sitter vaken än, Peter sover för länge sedan.
Ha spelat men nu ska jag strax sova, fick plötsligt en konstig känsla men det är inget jag tänker skriva här för det behöver ni inte veta vad det är.
Sorry men så är de...

I morgon (idag) måste vi på stan en sväng, ska fixa med några papper och sedan blir det väl bara att åka hem.
Tisdag kommer Peters pappa, blir väl att ränna på Ikea då.
Ha ingen lust alls, så jag tror jag skiter i att följa med.
Varför plåga sig själv när jag vet att jag kommer få så ont och sedan va vi där hela dagen igår med Svärmor.
Nej tack jag klara mig, fast känns ju lite dumt också nu när Peters pappa kommer.
Men dom kan åka ensam lika bra och gå på "kill" affären så slipper jag det.
Låter negativ, men tycker inte om dom affärerna som han vill gå på och blir bara irriterad när jag ha ont så då kan jag lika bra stanna hemma.

Vi ha pratat om Julen idag, vi kommer inte åka till Östersund.
Ta med Eddie då han är 1 månad på tåg plus en massa packning, NEJ tack det gör vi inte.
Så vi fundera på att fira Julafton hemma med min pappa och familj sedan åka till Mamma och Kalle på juldagen.
Va några år sedan jag fira med pappa, så tycker det är hans tur i år att få fira med mig eller oss =)
Det är jobbigt när man måste hinna med alla, men det är ju så.
Men man måste va rättvis också och tänka på alla, men som sagt jag ha inte firat jul med pappa på flera år så i år tycker jag det är hans tur på Julafton och sedan hinner vi med Mamma och Kalle på Juldagen och stanna där några dagar och så träffa vi brorsan och hans familj också.

Så får Peters syster med familj samt hans mamma och pappa komma hit istället, dom kan lika bra åka som att vi ska ta tåget.
Någon rättvisa ska det vara =)

Så nu återstår bara att prata med Peters syster och säga att vi inte kommer i jul, hon kommer bli sur men samtidigt måste hon ju förstå hur vi tänker också.
Dom skulle själv aldrig åka tåg med en nyfödd plus massa packning, så nu får dom faktiskt ge med sig och gör dom inte det så slipp då.

Oj vad klockan är mycket kanske dags att lägga sig.
God Natt och sov gott.

Kram //Tessan

=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0