1 vecka sedan


Va 1 vecka sedan men blogga nu,
det är inet roligt längre för ingen kommentera.

I lördags fick vi åka in med Eddie,
han grina och va helt hysterisk och
tog sig mot öronen och sa ajaj.
Han hade öroninflammation på båda
öronen, lill gubben.
Så han fick pencillin och nu är han bra,
fast han är himla snorig än men
skönt att öroninflammationen
är borta iallafall.
Han fick sova med oss varje natt
då han va sjuk, jag ville ha honom nära <3
Sedan sa Peter:
 Han måste sova i sin säng nu för det går inte
att han sover med oss längre tänk när
han ska sova i sin säng igen det kommer bli tufft.
Men det gick sååå bra när han skulle sova i sin säng
igen, han sov hela natten och ha gjort det sedan dess =)
Han är så duktig, han ha varit hemma hela veckan
på dagis för att bli frisk och vila.

Han börja prata mer och mer, häromdagen bada vi
och han tog mig på näsan och sa: Näsa =)
Sedan idag tog Peter telefon och sa:
Det är Momma Eddie: Momma säger Eddie då.
Sedan ha han gått och ropat Momma hela dagen =)
Sötnosen, de är så roligt när han prata.
Pappa är också ett ord han säger JÄMT.
Pappa, pappa, pappa hela dagarna.
Mamma säger han också och så
säger han bäbis och klappa mig på magen.

44 dagar kvar till beräknad förlossning,
de är helt sjukt vad fort det gått.
Fast det är jobbigt också, Jag ha ont
och de är jobbigt med vissa saker.
Nu vill vi att E ska komma snart.
Jag ringde även BM i måndags då jag
ha ständig huvudvärk och trött.
Skulle egentligen dit på Onsdagen men
kände att jag kunde inte vänta så länge,
så väl hos BM va det inte roligt.
Mitt järnvärde är jätte dåligt,
så nu måste jag äta 2 järn tabletter om dagen
och dessutom tror hon att jag åkt på graviditetes
diabetes =(
Så på torsdag ska jag göra en glukos belastning,
så vi får veta.
Jag hoppas att jag inte ha det, om jag
nu skulle ha det kommer jag inte få
gå tiden ut och kommer få gå på täta kontroller.
Nu fundera jag ändå på snitt, visst de är ju inte
det jag vill men samtidigt är det otroligt jobbigt att
åka in och ut från sjukan också.
Men ska inte dra några slutsatser nu, jag har nog
inte diabetes =)

I morgon fundera vi på att åka till Momma
och Kalle, inget bestämt men vi
kommer nog åka dit.
Ha lånat pappas bil i helgen
och vi ska dit på söndag och gratta lillebror
och bli bjuden på grillat om vädret tillåter =)

Nu är det klart med "våran" bil också,
men hon vi ska köpa den av vänta på
sin andra bil att den ska bli lagad och
sedan får vi köpa våran =)
Så vi hoppas det blir riktigt klart snart så
vi kan åka till Östersund och köpa den.
Vill ha egen bil nu och slippa vara beroende
av andra hela tiden.

Nu ska jag krypa ner i soffan och "vila"
lite så huvudvärken försvinner så
vi kan se en film.
Kram Kram

vackraste i världen <3

<3


Kommentarer
Postat av: (¯`¬•» ★ J O N N A ★

åhh kul att han pratar mer o mer :D ja, 6 veckor kommer gå dunderfort :D undrar när han/hon vill kika ut hihi :D underbart o få sin lilla mage o känna massa saker, men samtidigt vill man ju ha lillbebisen hos sig, utanför magen :) :D



svar; hihi tack:) näe.. namn är så svårt :( vi yrar mellan massa namn, så kommer vi på några nya hehe, håller på sådär hela tiden.. men finns ju massor med fina namn. o vissa vet man ju några som har barn som heter, o då känns det fel o "sno" deras barns namn.. men ja vettesjutton, vi kommer nog fram till några.. o sen får vi se vad det blir när han kommer ut :D massa kramar (F)

2010-05-03 @ 14:15:58
URL: http://thisney.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0