Klämdag!

I fredags på dagis fråga en fröken om barnen skulle på dagis idag trots att de är klämdag?
Varken jag eller Peter kan ta ledig bara sådär från jobbet, dagis är väl ändå till för att barnen ska vara där då man jobba?
Tur i oturen att jag är sjukskriven med ögonen för då kunde dom va hemma idag.
Sedan onsdag och torsdag är de nått så då ville dom också att barnen skulle vara hemma men då ska jag jobba så då får dom gå, finns väl vikarier.
Tänk om vi på jobbet skulle säga till vårdtagarna att vi måste stänga och inte kan jobba?

I morgon är vi lediga hela familjen tillsammans, då kommer brorsans tjej hit och hälsa på med barnen.
Till helgen ska mamma ha barnen för jag skulle ha grill fest med några från jobbet men känns Inge roligt nu när ögonen är som dom är så får se om vi avboka och tar de längre fram.
Hur som helst så har mamma barnen iaf, blir de ingen grillning så tänkte vi gå på giffarna som ska spela på lördag.
Sedan blir de lugnt, sova och ta de lugnt isåfall.

Nu ska jag mysa med barnen, kollar på Nicke nyfiken :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0