Nystart =)


Började nya jobbet igår, ett dag pass mellan 10.30 till 17.30.
Gick kanon bra, himla skönt att ha hand om 1 person bara =)
Idag börjar jag 9.30 och slutar i morgon 10.30, lämnat barnen på dagis
så nu ska Jag packa det Jag ska ha med mig =)
Kändes hemskt och säga till barnen att vi ses i morgon, men det jämnar ut sig sedan
eftersom Jag kommer vara ledig så pass mycket.

På fredag tar lillebror studenten, så ha tagit semester då så vi
kan fira honom.
Blir middag och grejer efteråt hos Pappa och dom i Indal, får se
om vi sover kvar vore skönt så man kan dricka ett glas vin på kvällen
när barnen somnat.
Men finns ingen plats där att sova om inte vi får ta Pappa och Ruths säng,
de löser sig annars åker vi hem skönast egentligen.

Idag fyller Peter år också, grattis hjärtat mitt.
Vi får fira honom på lördag, Eddie vill gå på drakborgen också så ha lovat honom
det om de är fult väder ute för är de fint vill man vara ute.
Ska fixa uteplatsen också, måste köpa ett bord så vi kan äta ute och fixa fint där.
Köpa lite blommor och sånt.

Ha planerat semester lite också, Peter fick inte ta dom veckorna han ville och Jag kan
ej ändra min så tyvärr får vi bara 1 vecka tillsammans vecka 28 så då ska vi åka till
Östersund tänkte vi.
Bor hos svärmor, så ska vi gå på djurpark och massa skoj.
Träffa alla släktningar och vänner till Peter, de är så underbart och mysigt att vara i Östersund.
Jag ville ju flytta upp dit i slutet av 2007 men Peter vill inte och de är Jag glad för idag, skulle inte
kunna bo 20 mil från min släkt och mina vänner Jag är alldeles för tajt med dom så Jag skulle må dåligt.

De är tråkigt att de är 20 mil dit, man ses så sällan och barnen får ingen riktigt kontakt med sin farmor, farfar, faster och kusiner.
Dom känner dom inte som "min" släkt, visst dom älskar dom med men de blir inte samma sak och de är jätte tråkigt.
Men hade varit samma om vi bodde där, då hade de blivit så med min släkt.
Men nu är de såhär och inget vi kan göra åt, vi mår bra här och vill inte bo där.

Vecka 34 har Peter också semester, fast då jobbar Jag ett dygn måndag till tisdag men de spela ingen roll för sedan är Jag ledig hela veckan ut så vi får 1 vecka till där tillsammans =)

Nu måste Jag fortsätta packa, vi hörs och ses.
Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0